+36 1 599 9740, +36 70 339 3693 info@dericom.hu

EESZT csatlakozás

ELSŐ LÉPÉS – e-Személyi igazolvány igénylés

Amennyiben még nem indította el az igénylési folyamatot, haladéktalanul keresse fel valamelyik kormányablakot!

MÁSODIK LÉPÉS – e-Személyi olvasók beszerzése

Az átvételhez az alábbiak szükségesek:

  • az átvevő intézmény aláírásra jogosult személyének meghatalmazása az átvevő részére, amennyiben nem az aláíró veszi át az olvasókat,
  • az átvevő intézmény neve, címe, működési engedélyének száma, adószáma,
  • az átvevő személyi igazolványa és lakcím kártyája.

Az igényelt kártyaolvasó a legközelebbi járási hivatalban vehetők át.

Vidéki járási hivatalok

A kártyaolvasót telepíteni kell:

Kártyaolvasó telepítője

e-Személyi Kliens Letöltése

PÓTLÓLAGOS KÁRTYAOLVASÓ IGÉNYLÉS

Az e-Személyi azon túl, hogy vizuálisan tartalmazza a jelenlegi személyazonosító igazolvány adattartalmát, rendelkezik egy elektronikus tároló elemmel, chippel is. Ez a miniatűr adathordozó teszi lehetővé, hogy a kártya betöltsön, egy speciális azonosító funkciót is, mely a különböző közigazgatási rendszerekhez, esetünkben az EESZT-hez való kapcsolódáshoz szükséges. A chip a kiolvasásához egy kártyaolvasó készülék is szükséges. Ezeket az AEEK biztosítja. Az ehhez szükséges megrendelőt még júniusban kiküldték. Ha az Ön vagy munkatársa részére a megrendelés még nem történt meg, akkor a következő linken elérhető dokumentum kitöltésével ez pótolható:

 Kártyaolvasó igénylés

HARMADIK LÉPÉS – igazoló dokumentumok beszerzése

Az EESZT történő csatlakozáshoz szükséges az aláírási jogosultságot igazolni. Az ehhez szükséges dokumentumok:

CÉGBÍRÓSÁGI BEJEGYZÉSRE KÖTELEZETTEK (Bt., Kft., stb.)

Amennyiben a Csatlakozó adatkezelő törvényes képviselője ír alá (használja az e-Személyijét a rendszerben) csatolni kell:

  • a képviselő(k) aláírási címpéldányát vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-mintát,
  • az online elérhető céginformációs rendszerből a törvényes képviselő képviseleti jogát igazoló dokumentum kinyomtatott változatát.
  • Amennyiben nem a Csatlakozó adatkezelő törvényes képviselője ír alá, hanem pl. erre kijelölt munkatárs, akkor az előzőeken túl csatolni kell:
    • a törvényes képviselő által adott teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazást,
    • vagy szervezeti dokumentumot, ami az aláírási jogot keletkezteti.

EGYÉNI VÁLLALKOZÓK

Amennyiben a Csatlakozó adatkezelő törvényes képviselője (természetes személy egyéni vállalkozó) ír alá elegendő aláírási címpéldányát, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-mintát benyújtani, valamint az egyéni vállalkozói nyilvántartásban szereplő adatokat tartalmazó dokumentumot. Amennyiben nem a Csatlakozó adatkezelő törvényes képviselője ír alá, hanem pl. erre kijelölt munkatárs, akkor az előzőeken túl csatolni kell az egyéni vállalkozó által adott teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazást, ami az aláírási jogot keletkezteti.

KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEKRE, valamint EGYHÁZI és CIVIL SZERVEZETEKRE vonatkozó eljárásról az az EESZT oldalán az eKapu menüpont alatt tájékozódhatnak.

NEGYEDIK LÉPÉS – Regisztráció az EESZT portálra

Az EESZT Információs portálján az e-Kapu menüpont alatt lehet a csatlakozási eljárást elindítani:
EESZT eKapu

  • A regisztráció során többek közt meg kell adni az INTÉZMÉNYI AZONOSÍTÓ-t.
  • Ez a működési engedély első oldalán szereplő 6 jegyű „OTH” azonosító.
  • Ezt az azonosítót az ÁNTSZ oldalán is meg lehet keresni (ott OEP azonosító néven szerepel): OTH szám kereső

A sikeres regisztrációról a megadott címre visszaigazoló e-mailt küld a rendszer, ebben meg kell erősíteni a regisztrációt, valamint meg kell adni egy a felhasználói fiókhoz kapcsolódó jelszót.

Ha a regisztráció során kérdés merül fel, akkor az AEEK Kontakt Centerétől tudnak segítséget kérni:

Telefonszám: 06-1- 920-10-50
E-mail cím: 
csatlakozas.eeszt@aeek.hu

ÖTÖDIK LÉPÉS – On-line csatlakozási nyilatkozat kitöltése

A csatlakozási nyilatkozatot mindenki a regisztráció során létrehozott fiókjában találja meg:
EESZT felhasználói fiók

Csatlakozási nyilatkozat 3. pont: A csatlakozó informatikai rendszer alapvető adatai

  • Szoftver elnevezése (kötelező): MedMaxProNet, MedMaxPro vagy PraxisPro attól függően, hogy melyik szoftvert használja jelenleg
  • Fejlesztő (jogtulajdonos) megnevezése (kötelező): Dericom Kft
  • Szoftver verziószáma: nem kötelező megadni

A kitöltött nyilatkozatot az aláírási jogosultságot igazoló dokumentumokkal erre a címre kell postázni: Állami Egészségügyi Ellátó Központ, 1525 Budapest 114 Pf. 32.

A dokumentumok beérkezéséről a regisztráció során megadott e-mail címre visszaigazoló üzenetet fog küldeni a rendszer.

HATODIK LÉPÉS - Képzés

Az EESZT-vel kapcsolatos ismeretekről egy kérdéssor online kitöltésével kell számot adni. A vizsga 10 kérdésből áll és 7 helyes válasz kell a sikerességéhez. A 10 kérdés megválaszolására 30 perc áll rendelkezésre. A vizsgának 3 alkalommal lehet nekifutni. A sikeresen vizsgázók tudják, mint felhasználók aktiválni magukat az EESZT Ágazati portálján.

A tananyag és a vizsgalehetőség elérhető az EESZT felhasználói képzési felületén.

Felhasználói képzés tájékoztató >>

Felhasználói képzés >>

A belépéshez meg kell adni a felhasználó azonosítót (EESZT azonosító = előtag + alapnyilvántartási azonosító) és a jelszót:

Felhasználó azonosító:

Orvosok esetében: O betű és a működési nyilvántartási szám (pecsétszám), pl.: O648900

Egészségügyi szakdolgozók esetében: S betű és a működési nyilvántartási szám, pl.: S648900

Állami Egészségügyi Ellátó Központ által nyilvántartott egészségügyi szakképesítést szerzett személyek – jogszabály által meghatározott, bárki számára hozzáférhető – adatai (nyilvántartási szám) itt kereshetők:

https://kereso.enkk.hu/

Jelszó:

Mindenkinek a saját születési dátuma mindennemű írásjel vagy szünet nélkül (évhónapnap), pl.: 19770422

HETEDIK LÉPÉS - Felhasználó aktiválás a rendszerben

Az ágazati felhasználók EESZT azonosítóját, valamint a felhasználó eSzemélyi igazolványát össze kell rendelni az EESZT Ágazati portálon.

Az összerendelés a portálra való bejelentkezést követően az aktiválás menüpontban lehetséges, az aktiválás ablakban az EESZT felhasználó azonosító, valamint az ellenőrző kód (Captcha) megadását követően.

FIGYELEM! Az eSzig kliensnek telepítve kell lennie a számítógépen, és a szolgáltatásnak futnia kell, különben a “BEJELENTKEZÉS” gombra kattintva a böngésző “Nincs kapcsolat” hibaoldala fog megjelenni.

Ágazati portál

NYOLCADIK LÉPÉS - Műszaki megvalósítás és tesztelés

A csatlakozási dokumentáció elfogadását követően az EESZT működtetője elvégzi a jogosultság adminisztrátor vagy „VMátrix adminisztrátor” felvételét a rendszerbe. Ez a csatlakozási nyilatkozaton adminisztrátorként megadott személy lesz. Az EESZT működtetője létrehozza és az adminisztrátor számára elérhetővé teszi az EESZT-hez történő biztonságos kapcsolódáshoz szükséges, ún. WAF-SSL tanúsítványt. A WAF-SSL tanúsítványt az adminisztrátor az EESZT Ágazati portálra történő belépés után, az Ágazati portálról töltheti le. A tanúsítvány használatához jelszó szükséges, melyet a csatlakozási adatlapon megadott telefonszámra küld el a rendszer. Ezt követően tudja kiválasztani az adminisztrátor a hozzá tartozó felhasználókat és beállítani a jogosultságaikat. (Adminisztrátor orvos, egészségügyi szakdolgozó, de akár informatikus is lehet.)

Videós segítség

A csatlakozás műszaki megvalósítását az EESZT működtetője által kiadott keretprogram lefuttatásával kell ellenőrizni a megvalósítás sikerességét. A keretprogram a műszaki ellenőrzés eredményéről elektronikus formátumban állít ki igazolást, amelyet a felhasználói fiókon keresztül kell feltölteni.

Az EESZT működtetője a feltöltött állományt megvizsgálja, és ha a csatlakozás műszakilag megfelelő, kiállítja az erről szóló igazolást. Ezzel válik befejezetté a csatlakozási folyamat.

Részleteket itt talál:

Share This