+36 1 599 9740, +36 70 339 3693 info@dericom.hu

Az eSzemélyi igazolvánnyal történő azonosítás során fellépő hiba esetén az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térbe való bejelentkezés nem lehetséges. Ha ilyen típusú hiba fordul elő, akkor első körben érdemes az AEEK oldalán a friss hírek között megnézni, hogy adtak-e ki a szolgáltatás fennakadására vonatkozó tájékoztatást.

Ha a hiba nem központi jellegű, akkor szoftveres vagy hardveres hiba is állhat a dolog hátterében. Ezért először ellenőrizzük az eSzemélyi Kliens futását. Probléma esetén a DeriCom ügyfélszolgálatának a munkatársaitól kérhetnek segítséget.

Amennyiben a fenti lehetőségeket mind kizártuk, akkor okkal gyanakodhatunk arra, hogy a kártyaolvasó készülék hibásodott meg. Amennyiben az ÁEEK által biztosított eSzig kártyaolvasó készülék meghibásodik, azt a REINER SCT® cyberJackR RFID standard HUN eSzig kártyaolvasók garanciális hibabejelentő weboldalán tudják bejelenteni. Az oldalra történő belépést követően szükséges azonosítás elvégzéséhez meg kell adni a kártyaolvasóhoz tartozó gyári számot (mely megtalálható az eszköz hátulján) és jelszót (ami a kártyaolvasóhoz tartozó gyári szám utolsó 4 karaktere). Ezt követően tudjuk a Hibajelentés menüponton végig haladva a problémát az üzemeltetőnek bejelenteni.

Az eSzemélyi olvasására több eszköz is alkalmas, ezek közül a működésük alapján két alapvető típust érdemes megkülönböztetni: a PIN billentyűzettel ellátott, és a PIN billentyűzet nélkülit. Ez utóbbi készülékek nem rendelkeznek sem kijelzővel, sem PIN PAD-del. Az ilyen készülékek esetén a számítógép billentyűzetének a használatával lehet a szoftver által kért adatokat megadni, az információk pedig a képernyőn jelennek meg.

Új készülék vásárlása előtt érdemes a Belügyminisztérium által műszakilag és alkalmazhatóság szempontjából bevizsgált kártyaolvasókról az eszemelyi.hu oldalon tájékozódni.

Share This